مهارت های لازم برای مدیر هتل ها

مهارت های لازم برای مدیر هتل ها

1.توانایی برقراری ارتباط

مدیران هتل ها وظایف سخت و سنگینی را به دوش میکشند. آن ها علاوه بر برنامه ریزی صحیح و عملکرد درست باید خصوصیات اخلاقی منحصربه فردی نسبت به کارکنان مجموعه ی خود داشته باشند. از وظایف مدیر هتل حل مشکلات و اختلافات بین کارمندان، استفاده از به روزترین شیوه های مدیریتی و ساختاری، مطلع بودن از وضعیت روز صنعت هتل داری و مسائل مربوط و… می باشد. از همه مهم تر، مدیریت هتل معرف چهره ی مجموعه است. به همین دلیل داشتن مهارت های ارتباطی برای مدیران هتل ها بسیار ضروری است.
مدیران هتل ها همیشه باید رفتاری محترمانه و حرفه ای داشته باشند. اگر آن ها نتواند به هر دلیلی واکنش مناسبی در برابر انتظارات، نظرات و نیاز های کارمندانشان داشته باشند، نمیتواند به عنوان یک مدیر موفق مجموعه ی خود را مدیریت کند .

2.انعطاف پذیر بودن

به طور کلی مدیریت هتل به معنی برطرف کردن مشکلات پیش بینی نشده در بدترین زمان ممکن می باشد. انعطاف پذیری مهارت های لازم و ضروری برای مدیران به شمار می رود که می تواند تاثیرات مثبت و یا منفی زیادی بر روی تصمیم های آنان و همچنین رسیدن به اهداف و موفقیت بگذارد. البته در کنار انعطاف پذیری همیشه باید برنامه های جایگزین هم داشت چرا که همیشه مشکلاتی که بر سر راهتان قرار میگیرند را نمی توان پیش بینی کرد و تا حد ممکن باید برای آن ها آماده بود.

3.جزئیات

مدیران هتل ها باید شرایطی را فراهم کنند که مسافرانشان اقامتی فراموش نشدنی را در هتلشان تجربه کنند. به همین منظور باید به جزئیات دقت بسیاری داشته باشند حتی جزئیاتی مثل تازه بودن گلی که در لابی هتل گذاشته شده هم بسیار مهم است.
تقسیم وظایف میان کارمندان بخش بزرگی از مدیریت را تشکیل می دهد. مدیر خوب باید همیشه به دنبال پیدا کردن نیازهای مجموعه اش باشد و کارهایی که باید انجام شود را مشخص کند. به علاوه مراقب باشد در انجام وظایف و کارها کوتاهی نشود و تمامی کارمندان و سیستم همان طور که باید، کار می کند.